أهم المنشورات

السبت، 25 أكتوبر 2014

أنا منك :بقلم ،، على مصطفي ،،، 25/10/2014






إلى مصر العزيزة الأبية التي رفضت الاستسلام للإرهاب الأسود وقررت أن تخوض وحدها الحرب ضده ووهبت من أجل ذلك الغالي والنفيس وهى أرواح أبنائها الأبرار وفى أعقاب العملية الجبانة التي حدثت في سيناء اليوم عصراً 24 / 10 / 2014 م ضد أفراد القوات المسلحة والتى أستشهد على أثرها حتى الآن ثلاثون شهيداً من زهرات أبنائها كانت هذه مواساتي .
أنا منك :-
======
سلامة قلبك النابض
يا وردايه

يا زهرة حب مزروعة
في جوايا

أنا منك وانتى روحي
يا أمايا

لو أتألم واقول الاه
تقولي اسم الله
يا ضنايا
=============
دا نزف جروحي
من قلبك

وجرحى من أصول
جرحك

ودمعي يسيل
على خدك

وروحي تحيا
فى وجودك

وأنا السهران
على حدودك

وماسح دمعي
فى خدودك
أزود عنك

أنا الحاضر
ومستقبل لأحلامك

أنا الماضى اللى عايش
فى نعيم جودك

أنا التاريخ
ومد العلم لجدودك

بروحي ودمى
أفديكى ولا يهمك

أموت مرة وأعود تانى
أزود عنك
ما أنا منك
=============
دا حضنك ليا يحيينى
يعلمني أصول ديني

يدفى دم شراييني
وأجمل حب يدينى

بحبك وأنت نور عينى
ودعواتك بتوصلنى

بتدعى الرب
يحميني يخليني

على الإرهاب
ينصرني

ودايماً تدعى
يهديني

ينورني
يبصرني
على الخاينين يقويني
============
ومهما تقولي يا امى
أنا واثق من المكتوب

أمانة عليك يا أمي
بحق الحب والمحبوب

لو الخاين سفك دمى
وكنت القصد والمطلوب

أمانة تقولي لأولادي
أن عايش ولسه بدوب

هعيش وانعم بجناتي
ما فيش مهرب
من المكتوب
==========
وأدى الدرع لحمادة
وعندك خوذة وبيادة
ودي يا أمه تكون عادة
لو استشهد يسلمهم
ولاد غادة
وياخد يا أمه بالطار
ويمسح عنى ذل العار
وعلى عرضك أكيد هيغار
ويا خد حقي وزيادة
ودي يا أمه تكون عادة
ودي يا أمه تكون عادة

بقلمي ،،
على مصطفي ،،،
25/10/2014 م

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إعلانات