أهم المنشورات

الجمعة، 10 أبريل 2015

ألف ليله .... بقلم الشاعرعبيد آل حريقه

*******************ألف ليله***************
عشت معاه الحب ليله
كانت ليله ولا ألف ليله
حسيت بقيمة اللحظه الجميله
ليله يا ريتها كانت طويله
ليلة دفا في برد الشتا
و ليالي الشتا دايما طويله
كان فيها نسمه و الفرحه بسمه
مرسومه علي شفايفه الجميله
قرب مني كلمني مش عارفه
ولا غازلني مش فاكره
قربت منه بشوق و لهفه
قربت له و كأني مش عارفه
قرب و قال كلام حب و حنين
قال حبيبتي وحشاني من سنين
حبيتي دوبني الحنين
حبيبتي أنا هنا أنتي فين
عملت نفسي مش عارفه
رغم الشوق و اللهفه و الحنين
قرب مني من تاني
قال كلام حلو خلاني نسيت أنا مين
لقيت نفسي بجري عليه
و رميت روحي بين أيديه
ضمني و ضميته حبني و حبيته
فرح بيا هو و فرحت أنا بيه
***************************************
بقلمي / عبيد آل حريقه
10/4/2015

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إعلانات