أهم المنشورات

السبت، 30 مايو 2015

بقلم الشاعر : الشافعي محمد الشافعي ( راح حبيبي خلاص )

تمت إضافة ‏‏2‏ صورتين جديدتين‏ من قبل ‏‎Shafaay Mohamed‎‏.
الجزء الثاني من قصيدة
( راح حبيبي خلاص )

راح حبيبي خلاص 
ودي أسيا الدنيا يا ناس
جرحتني الدنيا صحيح 
وده كام في الدنيا جريح
جرحتني الدنيا يا خلق
أهوه قلبي عاش له في جرح
وما جَرحِت آي حـــد 
وأنا قلبي عُمره ما عاش 
وما كان له في الدنيا دي حــد
أو حـــــد يخاف عليه 
أو كان له في الدنيا حبيب 
على حبه حتى يـــــــرُد
وده عُمره ما عاش في الفرّح
طب ردّوُا عليا يـــــا نـــاس
أنا قلبي عاش مظلــــــوم 
ومن الحب ده كان محروم
ما تــــردّوُا عليــــا يا خلق
ومنين أنا أجيـــــب لي قلــب ؟؟؟
ويعيش لو يوم في الفرح
ده حبيبي راح يرحل عني
وده كان لي قلب ورُوّح 
معقولة الحب ده راح
طب أعيش أزاي بجراح
طيّب ....
طبيبلي حبيبي الجرح .... 
وأبعد عني ورُوُح
ولاّ أعيش أنا قلب وجسم .....
ولكنه من غير رّوُح
طب حـــد يقول لي يـا نــاس 
طب بعد ده كلـــــــــه يرُوُح 
ويقولــــوا حبيبـــــك راح 
وده يرضي حد يا ناس
ما تــــــرّدُوا عليـــــا يا خلّق ؟؟؟
ولاّ معدش خلاص إحساس
ولاّ ع الموت خلاص ....
أنـــــا أروُح
وأمُــــوت خلاص وأرتـــاح
طب حـــد يسألني ســؤال
نفســـــك في آيــــه ؟؟؟
مــــا تبُـــــوُح ؟؟؟
وها أرد عليه وها أقــــــول
أنـا نفسـي أشوف لو مـرة
ولـــو قالـــــوا حــــــــــلاوة رّوُح
******************
بقلم الشاعر : الشافعي محمد الشافعي
30/5/2015

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إعلانات