أهم المنشورات

السبت، 21 فبراير 2015

الشاعر عوني هشام ................... قهوة سادة

شربت قهوتى الساده
وكالعاده فى الصباح بدرى 
ومن بدرى انا اتوضيت
كمان صليت ركعتين فرضى 
---------------------------
رميت حملى على ربى 
وليه اشغل انا فكرى 
توكالى عليه
وزرقى هايجى ودا قدرى 
------------------------------
يوماتى وانا على دا الحال 
كان لى حب مر خيال 
لا باشغل نفسى بالدقات 
ولا قلنا ولا دا قال 
--------------------
مطحون والدنيا وخدانى 
وعمرى ما قلت اه يانى 
لا عندى وقت على قهوه 
ولا فكرت بحبيب تانى 
-----------------------
نسيت الحب من بدرى
ودا قدرى 
احب فى مين 
وحب الزمن ده 
بقى غالى 
عايز شبكة عايزله مهر
وكله يا ناس فى العالى 
--------------------------------
وحالى يا دوب على أدى 
وحتى الحلم ما ودى 
اخاف حلمى يكون غالى 
نسيت انا شكل احلامى
وزادت عندى ألامى 
------------------------
كفاية قهوتى الساده 
وبقت عاده -
افكر فيها بسيجارة 
واعود للمة الحارة
كنا زمان اه يا زمان
شبابى راح يا خساره 
------------------------
عايش عمرى وحدى وحيد 
اشوف الناس بعيد لبعيد 
اسيبكم الان ميعاد نومى 
عشان اصحى عمل يومى
---------------------------------
خسارة القهوة خلصانه 
كنت فاكرها مليانه
واعمل ايه
ولسه الشهر
باقى منه كتير ياما 
---------------
حتى القهوة خاصمتى 
راحت منى وسابتى 
كنت اشكى ليها حالى 
وحالى عذاب 
ما عندى احباب 
كل احبابى فاتتنى
--------------------- 
عشان دوزغرى 
واحب الجد 
وعمرى ما قلت ليك وعليك 
أو أخدع حد 
--------------------
لكن زمانا كله خداع 
ده مكار وده طماع 
فيه اشكال ياما كتير 
تشوف على كل لون انواع 
---------------------
وانا بطبعى ما عمرى اتباع
وعمرى ما كنت يوم جانى 
وحلمى ارجع لفنجانى 
واعزف بيه الحانى 
----------------------------
اغنى لنفسى
على نفسى 
وليه يا دنيا ليه تأسى
انا غلبان ووحدانى

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إعلانات