أهم المنشورات

الأربعاء، 23 سبتمبر 2015

احمد شوقي الصياد " سامحني "

سامحني غلط وخاني التعبير
سامحني والغلطة بعد ما تصير
عاتبني وبالعتاب ترتاح الصدور 
عاتبني بلاش تقول اني محظور
وعدتك ولا تشوفي مني تقصير 
انا كنت فاهم غلط أوهام الأمور 
انا كنت اعشق في فضاء بيدور
والآن فهمت انك سؤ اختيار 
والآن وضحت عواصف. البحار
والآن وضح صمت الليل. بالنهار
إعترافي مش اني ضعيف الأمور 
إعترافي ممكن أكون فيك معذور 
وانا اليوم أمامك قدمت اعتذار 
وانت بكره بايدك توجيه الأختيار 
بكرمك تقدر تنسي مني اللي صار
وافكتر ليا انك كنت عليا تغار
وافكتر انك جعلتني ابدا المشوار 
صدقني ماكانت أشياء في الاعتبار 
فكر بالجوهر والمضمون ولا تثور 
فكر اني كنت في هواء ك مبهور 
بدك وداع واعيش بعدك مكسور
بدك تشوف فياتلاطم امواج البحور 
كله ده ممكن فعلن واعيش. أسير 
واعيش فترات مقبله. من التهجير 
لاكن آخر كلام يوصلك. مع الاثير
في أمان الله وتعلمت أكون صبور 
بعدك راح أعيش حتي خلف البحور 
هي تجارب الحياة توجه وتشع نور 
..... خواطر احمد شوقي الصياد

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إعلانات