أهم المنشورات

الأربعاء، 23 سبتمبر 2015

عاطف حارس نور " يا جزيل الرحمه "

______ يا جزيل الرحمه _________
عاطف حارس نور

مثل كُل الناس أنا راجي المراحم منك
أخطيت و ندمان و أملي تسامحني

أنا التراب تماديت وتهاونت في حقك
صممت أذاني رغم أنك كتير تكلمني

بجهل بعناد قلب دايم أخالف قصدك
وأخترت التمرُد وباعد وصاياك عني

قابض يدي أنا و رافض نداك مع أنك
مادد حبال النجاه و الغرض تنقذني

تارك لرجلي الضياع وأهملت سُبُلك
و أنت العظيم ألاف الفُرص تمنحني

هين وخفيف يا رب على القلوب إمرك
جموع الوصايا هدفها أنك تريحني

كُل الأشياء هي تشهد بعظمة عملك
وقبل الشكوى ألاقيك تحب تسمعني

يا جزيل الرحمه والرحمه من صُنعك
أنا ساجد و راجيك تتفضل تقومني

أنا قرعت قلبي وطلبت يا كريم عفوك
أفتح أبواب القبول ليّ يا رب أقبلني

رغم شري جاي و طمعان في عطفك
خاطري تتحنن و بالرأفات تشملني

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إعلانات