أهم المنشورات

الأحد، 12 أبريل 2015

الشاعر عوني هشام ................. مش عارف اعوم


نصحونى اكتب 
فى بحور الشعر
كتبت باشعارى
اغانى
----------
غرقت يا ناس 
من اول بحر
وغرقت منى
اوزانى
--------
اصل ده فاعل
وكمان فيه كسر 
ضلعى انكسر 
الجوانى
------------
ما عرفتش اعوم 
وفى اول شطر 
غرقت ما حدش
نجانى
----------
رجعت اكتب
من اول سطر 
ضربنى العم
الوردانى
-----------
يا اخوانا 
انا هاوى بخاف م البحر 
وهاشكى
لخالتى ام تهانى
------------------
لو ناقد
انقد من غير جرح 
من اليوم
راح اعمل فكهانى
------------------------
وهابيع الفجل
مع الجرجير 
وهاقول على نفسى العم جرير
لك شوق تانى
-----------------
لك بحر يا اخويا 
انا عندى محيط 
ما انا برضة حويط 
دا البحر فى دمى وربانى
----------------------------------
ميته مالحة
ومليانه فيتامين 
مع عم امين
نسهر ونقول 
احلى اغانى
-------------------
ما قلت يا عم
بلاش تمثيل
لو حرفى جميل 
اعمل لايك 
مش عاجبك
ليه تجهد نفسك علشانى
--------------------------------
انا هاوى
يا عم بقى انسانى
انا بامشى
يا دوب 
على شط النهر 
وبحرك ياأأأه ... عالم تانى

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إعلانات