أهم المنشورات

الثلاثاء، 15 سبتمبر 2015

?المهم حبك عايش في قلبي؟ ?جابرعبدالقادر؟

?المهم حبك عايش في قلبي؟
?جابرعبدالقادر؟
?انا ابن العرب؟
?انا عربي سوري
كل يوم اكون في 
مكان اخويه وابويه 
وامي ماتو وانا وحدي
ابكي علي فراق اهلي 
ولا خروجي من وطني 
انا سوري بس لا اروح 
اي مكان خارج سوريا 
علشان دي بلدي وارض
ولا اتركك ابدا اهرب هنا 
او هنا ولا اسيبك ابدا 
في يد الجبناء دمعتي
تكون نار علي اعداء 
بلدي ودمي يكون سم 
في وجه اعداء وطني 
واقول لكل سوري 
كيف تهرب وتكون 
تحت ايد اعداء وطنك 
انت لم تعرف الغرب 
والامريكان هم السبب
في ضياع ارض العرب 
بلدي تعيش والكل
يموت دمي ودم امي 
واهلي فيها ولي اقارب 
ماتو فيها وانا اهرب 
واسيب البلد للعداء 
واقول لكل عربي 
انا هنا ليس امد ايدي 
لا احد من اي عربي 
انا واهلي وقفنا امام 
اعداء الوطن العربي 
ولازم نكون ايدي في 
ايد الوطن العربي 
انا ليس طفل 
بل دوله علشان 
انا موجود في وطني 
حر ليس اجير ولا خادم 
عند احد اكل يوم 
واجوع يوم واهرب 
في اي مكان بس 
في ارض بلدي سوريا 
واقول لكل السوريين الذين 
خرجو منها لم يستحق 
يكون فيها بعد كدة 
علشان ارضي 
هو عرضي وشرفي 
ومهم يكون الضرب 
واكون جريح دمي 
دة يكون سلاحي 
ضد اعداء الوطن سوريا؟
?جابرعبدالقادر؟

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إعلانات